Az internetes kereskedelem egyaránt magában hordozza a gyors meggazdagodás lehetÅ‘ségét és a gyors bukás veszélyét. Nagyon nehéz elÅ‘re megjósolni, hogy egy webáruház sikeres lesz, vagy sem, ugyanis nem elég a jó termék, a weboldal átláthatósága, a megrendelési folyamat gördülékenysége, vagy az idÅ‘szakos marketing tevékenység. MegfelelÅ‘ stratégiai tervezés hiányában hamar szembesülhetünk azzal a ténnyel, hogy nem is olyan könnyű az interneten kereskedni. Amennyiben webáruház nyitást fontolgatunk, érdemes megismernünk néhány kötelezettséget, valamint jó tanácsot, ami a késÅ‘bbi, sikeres működés alapja lehet. Tehát egy webáruház nyitása nem csak azt jelenti, hogy megbÃzunk valakit a weblap fejlesztésével. Érdemes egy alapos piackutatást végezni, és tisztában lenni azzal, hogy mit is akarunk pontosan. Van néhány egyszerű, konkurenciaelemzéshez, trendek beazonosÃtásához használt módszer, mint például a Google Insights, amely nem igényel különösebb szakértelmet.
Miután tisztában vagyunk egy termék piacával, érdemes alaposan szemügyre vennünk a termék sajátosságait is, ugyanis annak megfelelÅ‘en kell megtervezni a webáruház működését. A termék sajátosságai közé tartozik például a szállÃthatóság, szezonhoz kötöttség, tárolás, valamint az is, hogy a vásárlóknak egy évben rendszeresen (mint például a kozmetikai szerek), vagy csak idÅ‘közönként (mint például napszemüveg, sÃnadrág) van szüksége rá. Miután tudjuk, hogy mit akarunk és meg van hozzá a megfelelÅ‘ vállalkozási formánk, tanácsos felkeresni egy szolgáltató céget, aki segÃt a webáruház elkészÃtésében. Szerencsére nagyon sok hazai szolgáltató lehet segÃtségünkre ezen a területen és a webáruház nyitásra szánt összegtÅ‘l függÅ‘en, sokféle megoldás közül választhatunk.